Chicago Express- poświąteczna rozgrywka

Dziś zagraliśmy z siostrą w Chicago Express. Testowałem przy okazji wariant dwu osobowy. Wszyscy narzekali, że na dwójkę ta gra nie chodzi, a moim zdaniem daje radę. Nie jest to może to samo co przy więcej niż 4, ale grało się przyjemnie.
Szybkie tłumaczenie zasad, bo dłużej się przecież przy tej grze nie da. Przyzwyczajony byłem do tego, że zaczynam z niczym, czyli bez udziałów. Lubię tak zaczynać, wydaje mi się, że to dobre posunięcie. W dwóch poprzednich grach przyniosło skutek (wygrana). A tutaj M. miała 2 udziały i ja miałem 2 udziały. Do tego każde z nas dostało po 60$, więc bogato było. Bogato było już zresztą do samego końca.
Ja miałem czerwony i zielony, a M. niebieski i żółty. Później początkowych kilka licytacji i mieliśmy już po 4 udziały (ja: 2 czerwone, zielony i niebieski i M.: 2 x niebieski, żółty, czerwony). M. wjechała w swoim ruchu niebieskimi do Chicago i zgarnęła za to niezłą sumę bo 20$, później jeszcze wylicytowała udział w Łobasz i po raz drugi zjawiła się w Chicago. Po raz trzeci udało jej się to żółtą firmą. Na szczęście miałem udział zarówno żółty jak i niebieski, więc bez nakładu ruchu zarobiłem pieniądze.

W Chicago Express ważne jest, żeby siedzieć w cieniu ze swoją gotówką i się nie wychylać. Spokojnie sobie ciułać, a reszta sama dojedzie do Chicago i zbuduje linie. W 2 osobowej grze nie do końca tak jest, bo całkiem sporo rozwijałem linię, ale w więcej osób jest to istotne. Nie warto także mieć wszystkich udziałów w jednej linii. W dzisiejszej grze miałem 1 udział zielonej firmy, a M. nie miała chęci na licytację kolejnych, więc byłem jej jedynym udziałowcem do końca gry. Na czysto myślę, że zarobiłem na niej coś około 80$, czyli nieźle. Ale jak już pisałem to nie jest droga do zwycięstwa.
Podsumowując Magda kupiła za dużo udziałów w żółtych liniach (bo aż 5!), a ja miałem 2 czerwone (mimo, że nie dojechały do Chicago to swoje zarobiły). Mój wynik 220, a Magdy 168.



Komentarze

  1. A czy Szanowny Autor wiedział o zasadzie, że jak dwie wskazówki dojdą do czerwonych pól to się najpierw wypłaca dywidendę, a dopiero potem wykonuje ruch, który przesunął wskazówki?

    OdpowiedzUsuń
  2. Albo i nie, bo ja się okazuje zamieszanie jest z przepisami.

    OdpowiedzUsuń
  3. My graliśmy, że najpierw akcja później dywidenda. Myślę, że może to zmienić rozgrywkę tylko w przypadku dojazdu do Chicago. Można też zdecydować jak gramy i to rozwiązuje sprawę.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Europa- punktowanie, zdobywanie wpływów, kontrola

Zimna Wojna- jak zagrać w 1 turze? tłumaczenie.

Jak rozstawić początkowe wpływy w Zimnej Wojnie?