Kolejówy

Wczoraj, czyli w czwartek poszedłem do Sklepu Z Grami. A. organizował spotkanie, na którym mieliśmy zagrać w Goa i Chicago Express. Goa było dla mnie dosyć suchą grą. Nie rozumiem jej legendy. Nie czułem za bardzo, że zielony znacznik to pieprz, a czerwony to gała muszkatołowa. Jednak trzeba przyznać, że mechanizmy były interesujące.
Później na stół wjechało Chicago Express. Zagraliśmy dwa razy, a ja mam ochotę na więcej. Każdy chyba w latach swojej młodości marzył o elektrycznej kolejce. Pamiętam, że kuzyn miał takową w wersji LEGO, ileż godzin spędziliśmy nad budowaniem tras i puszczaniem pociągu w ruch.
Jakie są najpopularniejsze gry kolejowe? Takie pytanie zadałem sobie wczoraj, a następnie włączyłem BGG. Oto rezulataty:

22. Steam- Martin Wallace- wychodzi na to, że najlepsza gra w kategorii train.
26. Age of Steam- i znowu Martin Wallace
51. Railroad Tycoon- Glen Drover & Martin Wallace
61. Railways of the WorldGlen Drover & Martin Wallace
62, 65, 76- Ticket to Ride
79. 1830, która została stworzona już w latach 80'.
155. Chicago Express- czyli wychodzi na to, że najlepsze gry kolejowe jeszcze przede mną. 

Co do interakcji to po pierwszej rozgrywce myślałem, że każdy będzie sobie linię ciągnął, ale gdy graliśmy po raz drugi zablokowanie linii zielonej spowodowało, że nikt jej nie kupował. Co do grafik to z powyższego rankingu najlepszych gier kolejowych według bgg nie wątpliwie najlepsze grafiki ma Chicago Express. Eleganckie, dopracowane w każdym szczególe. Oddające klimat tamtych czasów. Bardzo lubię, gdy o wygranej przesądzają nie punkty zwycięstwa, a ilość pieniędzy jaką zarobiliśmy.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Zimna Wojna- jak zagrać w 1 turze? tłumaczenie.

Europa- punktowanie, zdobywanie wpływów, kontrola

Jak rozstawić początkowe wpływy w Zimnej Wojnie?