Zimna Wojna- jak zagrać w 1 turze? tłumaczenie.
Miałem dziś chwilę, postanowiłem spróbować swoich sił jako tłumacz. Poradnik pochodzi ze strony www.twilightstrategy.com a ja pozwoliłem sobie go przetłumaczyć. Z lepszym lub gorszym skutkiem. Każdy gracz pewnie zastanawiał się jak zagrać w 1 turze, co można olać a co jest ważne. Trochę odpowiedzi poniżej.
Pierwsza runda w Zimnej Wojnie jest prawdopodobnie jedną z
najważniejszych. Pusta plansza oznacza okazję jak i pułapkę. Nawet najmniejszy
błąd na początku wojny może mieć dramatyczne konsekwencje. Nierozstawienie się
w Azji może kosztować cię utratę dominacji do końca gry.
Jako ZSRR
Jest pięć ważnych wydarzeń dla ZSRR:
1. Czerwona panika/Czystki (31.)
2. Kryzys Sueski (28.)
3. Wojna Izraelsko-Arabska (13.)
4. Rządy Socjalistów (7.)
5. Rewolty w Wietnamie (9.)
Korzyści z wydarzenia Czerwona panika/Czystki są oczywiste. Kryzys Sueski (plus Wojna Izraelsko-Arabska, z 50% prawdopodobieństwem) plus udany przewrót w Iranie wyczyszczą Bliski Wschód z wpływów USA całkowicie. Rządy Socjalistów pozwolą ci na dodanie ważnych wpływów w Europie. Rewolty w Wietnamie zapewniają natychmiastowy dostęp do Tajlandii i państw ościennych. Wydarzenie to gwarantuje, że będziesz w stanie przejąć ją (Tajlandię) zanim zrobi to USA.
1. Czerwona panika/Czystki (31.)
2. Kryzys Sueski (28.)
3. Wojna Izraelsko-Arabska (13.)
4. Rządy Socjalistów (7.)
5. Rewolty w Wietnamie (9.)
Korzyści z wydarzenia Czerwona panika/Czystki są oczywiste. Kryzys Sueski (plus Wojna Izraelsko-Arabska, z 50% prawdopodobieństwem) plus udany przewrót w Iranie wyczyszczą Bliski Wschód z wpływów USA całkowicie. Rządy Socjalistów pozwolą ci na dodanie ważnych wpływów w Europie. Rewolty w Wietnamie zapewniają natychmiastowy dostęp do Tajlandii i państw ościennych. Wydarzenie to gwarantuje, że będziesz w stanie przejąć ją (Tajlandię) zanim zrobi to USA.
W pierwszej rundzie patrząc realistycznie masz tylko dwie
opcje- przewrót w Iranie albo
przewrót we Włoszech. Tradycyjnie ZSRR
grało na przewrót we Włoszech, ale nowoczesne poglądy na rozpoczęcie pierwszej
rundy są odmienne. Dostęp przez Iran do Pakistanu i Indii jest zbyt ważny i nie
można go odpuścić. Przewrót w Iranie jest krytyczny nie tylko dla Bliskiego
Wschodu, ale także dla zachodniej Azji. Pozwolenie na wejście USA do Iranu
oznacza także pozwolenie na wejście do dwóch ważnych azjatyckich krajów
(Azerbejdżan, Pakistan i dalej Indie) co możne oznaczać utratę dominacji w
Azji.
Z każdą następną rundą gracz ZSRR ma kilka priorytetów do spełnienia.
W Europie, zwykle ciężko jest przełamać kontrolę Francji, więc można rozważyć
wdarcie się do Grecji lub Turcji. Na Bliskim Wschodzie wczesne zagranie karty Nasser pozwala na połączenie Egiptu i
Libii. Jeśli USA ma wpływy w Izraelu, przejęcie Jordanii i/lub Libii wywoła znaczącą
presję na gracza USA. Do tego Izrael jest bardzo wrażliwy na wydarzenie Wojna Izraelsko-Arabska.
W Azji, zakładając udany przewrót w Iranie, warto rozszerzać swoje wpływy w
zachodniej Azji (uważając na Wojnę Indyjsko-Pakistańską)
oraz mieć oczy szeroko otwarte na okazję przejęcia Korei Południowej i Tajlandii.
Oczywiście wydarzenia Dekolonizacja i Rewolty w Wietnamie
tylko mogą w tym pomóc.
Jako USA
Zakładając, że gracz ZSRR przejął Iran, gracz USA ma kilka priorytetów:
1. Ochrona Izraela i dalej Jordanii i Libii
2. Stworzenie drogi do Libii przez Egipt zanim wydarzenie Nasser zostanie zagrane
3. Szybkie przejęcie Tajlandii z Australii przez Malezję.
4. Wzmocnienie wpływów w Korei Południowej, uważając jednocześnie na wydarzenie Wojna w Korei
5. Jeśli masz okazję przejmij Grecję i Turcję zanim zrobi to ZSRR
6. Rozważ przejęcie kontroli nad Kanadą, jeśli wydarzenie NORAD zostało zagrane, warto czerpać z tego korzyści w postaci punktów wpływów.
7. W twojej ostatniej rundzie dodaj punkt wpływów do Kolumbii, żeby w następnej rundzie przejąć Wenezuelę.
1. Ochrona Izraela i dalej Jordanii i Libii
2. Stworzenie drogi do Libii przez Egipt zanim wydarzenie Nasser zostanie zagrane
3. Szybkie przejęcie Tajlandii z Australii przez Malezję.
4. Wzmocnienie wpływów w Korei Południowej, uważając jednocześnie na wydarzenie Wojna w Korei
5. Jeśli masz okazję przejmij Grecję i Turcję zanim zrobi to ZSRR
6. Rozważ przejęcie kontroli nad Kanadą, jeśli wydarzenie NORAD zostało zagrane, warto czerpać z tego korzyści w postaci punktów wpływów.
7. W twojej ostatniej rundzie dodaj punkt wpływów do Kolumbii, żeby w następnej rundzie przejąć Wenezuelę.
Jeśli graczowi ZSRR powiódł się przewrót w Iranie, nie warto
obniżać DEFCONU do 3 i próbować odebrać Iran. Ryzykujemy wtedy nie tylko
odbicie państwa w następnej rundzie przez ZSRR, ale ZSRR może wcześniej przejąć
Tajlandię przez zagranie wydarzenia Dekolonizacja. Z drugiej strony jeśli
radziecki przewrót w Iranie się nie powiódł to trzeba zaryzykować i dodać
punkty wpływów w Iranie. Daje nam to otwartą drogę do zachodniej Azji.
Podsumowując grając jako USA na początku wojny chodzi o
przetrwanie, a nie o wygrywanie. Cała inicjatywa po stronie ZSRR. Główny cel jest prosty- nie dać
przeciwnikowi odskoczyć z punktami wpływów a także z punktami zwycięstwa. Trzeba
zaakceptować fakt, że pod koniec etapu początek wojny gracz USA będzie w tyle
za graczem ZSRR. Dopóki nie przegrywasz w każdym regionie, wszystko jest okej.
Rozpoznawaj regiony, które łatwo możesz naprawić punktami operacyjnymi zmniejszając
przegraną oraz przygotowując się na przejęcie kontroli w kolejnych etapach gry.
Doskonały pomysł z tłumaczeniem www.twilightstrategy.com! Proszę o więcej!
OdpowiedzUsuń